Kültür2000 Koleji Alkent Anaokulu

İLKOKULA HAZIRLIK PROGRAMI
Kültür2000 Koleji’nde, öğrencilerimizin okul öncesinden ilkokula geçiş sürecini güvenli, planlı ve destekleyici bir şekilde yürütmeyi amaçlanır. İlkokula Hazırlık Oryantasyon Programı, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal açıdan yeni eğitim kademesine uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için hazırlanmıştır. Program, anaokulu ve ilkokul birimlerimizin koordineli çalışmasıyla, çocukların öğrenme motivasyonlarını artırmayı, okul yaşamına ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini ve özgüvenlerini güçlendirmeyi hedefler.
Programımız, yalnızca öğrencileri değil, aynı zamanda velileri de sürecin aktif birer katılımcısı olarak görmektedir. Veliler, çocuklarıyla birlikte planlanan etkinliklere katılarak hem eğitim sürecine daha yakından dahil olmakta hem de çocuklarının gelişimlerini gözlemleme ve destekleme fırsatı bulmaktadırlar. Böylece, çocuğun okul yaşamına adaptasyonu yalnızca bireysel bir süreç değil, aile-çocuk-okul iş birliği temelinde yürütülen bütünsel bir gelişim süreci olarak ele alınmaktadır.

ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Kültür2000 Koleji Anaokulunda ölçme ve değerlendirme çalışmaları, sadece akademik kazanımların değil; sosyal, duygusal, motor ve dil gelişiminin de bütünsel olarak izlenmesini ve aktarılmasını hedefler.
Öğretmenlerimiz, öğrencilerin günlük akış boyunca sergiledikleri davranışları ve performansları düzenli olarak gözlemler. Hem bireysel hem de grup içindeki etkileşimler takip edilerek, her çocuğun gelişim profili hakkında detaylı bilgiler elde edilir ve kaydedilir.
Belirli aralıklarla kullanılan gelişim gözlem formları, çocukların motor becerileri, dil gelişimi, sosyal-duygusal uyumu ve bilişsel yeteneklerini sistematik şekilde kaydetmeye ve gelişimin yıl boyunca ivmesini belirlemeye yardımcı olur.
Rubrikler, belirlenen kazanım ve göstergeler doğrultusunda çocukların kendi performansları ile ilgili öz değerlendirme yapmalarını sağlar. Açık ve anlaşılır ölçütler ışığında öğrenci kendi gelişim performansını kaydını tutar.
Portfolyo çalışmalarımız bütün yaş gruplarımızda Türkçe sınıf öğretmenleri ile her dönemde 1’er defa, İngilizce sınıf öğretmenleri ile 4 yaş Küçük Gruplarımızda 2. dönem, 5 yaş Orta Grup ve 6 yaş Hazırlık Gruplarımızda her iki dönemde de uygulanır. Öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirmelerine velilerin de katıldığı bir deneyim olan portfolyo çalışmaları, ezberden uzak, tamamen öğrencinin kendi kazanımlarını Türkçe ve İngilizce öğretmenleri eşliğinde aktarması üzerine yapılandırılır.
Kültür2000 Koleji Anaokulu’nda ölçme ve değerlendirme; yalnızca sonuç odaklı değil, süreci merkeze alan, çocuğun bireysel farklılıklarını dikkate alan, sistematik ve somut kanıtlara dayalı bir yaklaşımla yürütülür.

KÜLTÜR2000 KOLEJİ ANAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
Kültür2000 Koleji Anaokulu’nda rehberlik hizmetleri, çocuğun merkezde olduğu, bütüncül ve gelişimsel bir yaklaşımla yürütülmektedir. Profesyonel rehberlik desteği ile çocuklar; duygusal açıdan güçlü, sosyal ilişkilerinde başarılı, kendine güvenen bireyler olarak yetişir. Bu sistemli ve özenli çalışmalar, aynı zamanda ailelerin de bilinçli ebeveynler olarak sürece katkı sağlamasını hedefler.
1. Okul Öncesinde Rehberlik Çalışmalarında Neler Yapılır?
Kültür2000 Koleji olarak okul öncesi dönemde rehberlik çalışmalarımız, öğrencilerimizin sosyal, duygusal, bilişsel ve psikomotor gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla desteklemeyi hedefler. Bu kapsamda;
- Öğrencilerin bireysel farklılıklarının tanınması ve gelişimlerinin düzenli olarak izlenmesi,
- Sınıf içi gözlemler ve etkinlikler yoluyla sosyal uyum becerilerinin güçlendirilmesi,
- Duygusal farkındalık, empati, paylaşma ve iş birliği becerilerinin geliştirilmesi,
- Değerler eğitimi ve olumlu davranış geliştirme çalışmalarının yürütülmesi,
- Öğrencilerin öğrenme süreçlerine ve akademik gelişimlerine yönelik destekleyici etkinlikler hazırlanması
öncelikli çalışmalarımız arasında yer almaktadır.
2. Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Neden Önemlidir?
Okul öncesi dönem, bireyin kişilik gelişiminin ve temel yaşam becerilerinin şekillendiği kritik bir süreçtir. Kültür2000 Koleji olarak, bu dönemde yürütülen rehberlik çalışmalarıyla;
- Çocuğun sağlıklı benlik algısı geliştirmesine,
- Duygularını tanıma ve ifade etme becerilerini kazanmasına,
- Sosyal ilişkilerde güven ve iş birliği duygusunun yerleşmesine,
- Akademik sürece güçlü bir başlangıç yapmasına katkı sağlanır.
Erken dönemde sağlanan rehberlik desteği, ilerleyen eğitim hayatında karşılaşılabilecek uyum ve öğrenme güçlüklerinin önlenmesinde önemli bir rol oynar.
3. Oryantasyon Sürecinde Rehberlik Birimi Neler yapar?
Kültür2000 Koleji’nde oryantasyon süreci, öğrencilerin yeni okul ortamına güvenle uyum sağlamaları için titizlikle planlanır. Anaokuluna yeni başlayan öğrenciler için oryantasyon süreci, çocuğun okula ve yeni sosyal çevresine uyum sağlayabilmesi açısından kritik bir dönemdir. Rehberlik birimi, bu süreci planlı, sakin ve kapsayıcı bir yaklaşımla yönetir. Oyun temelli etkinlikler, duygusal destek çalışmaları ve grup aktiviteleriyle çocukların adaptasyonu sağlanır.
Rehberlik birimimiz;
- Çocukların okul, öğretmen ve arkadaş çevresine adaptasyonunu kolaylaştıracak oyun temelli etkinlikler düzenler,
- Ayrılma kaygısını azaltmaya yönelik bireysel ve grup çalışmaları yapar,
- Ailelere sürece ilişkin bilgilendirme ve yönlendirmelerde bulunur,
- Öğretmenlerle iş birliği içinde öğrencilerin ihtiyaçlarına göre destekleyici stratejiler geliştirir. Bu süreçte amaç, öğrencinin kendini güvenli, değerli ve aidiyet duygusu yüksek bir ortamda hissetmesini sağlamaktır.
- Oryantasyon sürecinde hem çocuklara hem de ailelere rehberlik hizmeti sunularak sürecin sorunsuz ve sağlıklı bir şekilde ilerlemesi hedeflenir.
4. Bireysel Veli Görüşmelerinin Önemi
Kültür2000 Koleji’nde bireysel veli görüşmeleri, öğrencinin gelişim sürecinin bütüncül olarak değerlendirilmesi ve aile-okul iş birliğinin güçlendirilmesi açısından büyük önem taşır. Bu görüşmeler;
- Öğrencinin akademik, sosyal ve duygusal gelişiminin aile ile paylaşılması,
- Karşılaşılan güçlüklerde ortak çözüm yolları geliştirilmesi,
- Ailenin çocuğunun eğitim sürecine etkin katılımının sağlanması,
- Öğrenciye yönelik bireyselleştirilmiş destek planlarının oluşturulması
amaçlarıyla yürütülmektedir.
5. Gelişimsel Dönem Takibi
Kültür2000 Koleji Anaokulu’nda rehberlik birimi, çocukların yaş dönemlerine özgü gelişimsel özelliklerini yakından takip eder. Bu takip süreci; gözlem formları, gelişimsel testler, öğretmen geribildirimleri ve aile görüşmeleriyle desteklenir. Bu amaçla rehberlik takipleri yıl boyunca planlı ve sürdürülebilir şekilde devam eder.
6. Kültürlü Ebeveyn Akademisi
Velilere yönelik olarak düzenlenen ‘Kültürlü Ebeveyn Akademisi’, ebeveynlerin çocuk gelişimi, iletişim becerileri ve pozitif ebeveynlik konularında bilgi sahibi olmalarını hedefler. Eğitim seminerleri ve atölye çalışmalarıyla desteklenir.
7. Objektif Testler ve Veli Bilgilendirme Raporları
Çocukların gelişimsel özelliklerini belirlemek için uygulanan objektif testler; gözlem ve değerlendirmelerle desteklenerek, her öğrenciye özel veli bilgilendirme raporları hazırlanır.
8.Aylık Rehberlik Bülteni ve Veli Toplantılarımız
Her ay yayımlanan Rehberlik Bülteni ile aileler, o ayın rehberlik teması, yapılan etkinlikler ve önerilen kitap/oyunlarla ilgili bilgilendirilir. Ayrıca dönem içinde yapılan veli bilgilendirme toplantılarıyla aile-çocuk-okul üçgenindeki iletişim güçlendirilir.
9.Anaokulu Rehberlik Ders Program İçeriğimiz
Kültür2000 Koleji Anaokulu rehberlik ders programı, çocukların sosyal-duygusal gelişimlerini çok yönlü olarak destekleyen zengin bir içeriğe sahiptir ve haftalık ders planında da yer almaktadır.
*Duygusal Zeka ve Sosyal Duygusal Beceri Eğitimi
Çocuklara duygularını tanıma, ifade etme ve düzenleme becerileri kazandırılır. Aynı zamanda empati, iş birliği, sıra bekleme gibi sosyal becerilerin gelişimi de desteklenir.
*Erken Çocuklukta Felsefe – P4C Çalışmaları
"Philosophy for Children" (Çocuklar için Felsefe) yaklaşımıyla yapılan P4C etkinlikleri, çocukların düşünme, sorgulama ve kendini ifade etme becerilerini geliştirir.
*İletişim Becerisi Çalışmaları
Okul ortamında ve sosyal yaşamda saygı, görgü kuralları, teşekkür etme, yardım isteme gibi nezaket davranışları oyunlar ve etkinliklerle pekiştirilir.

ULUSLARASI PROGRAMLAR ve UYGULAMALAR
GREAT EXPLORATIONS IN MATH AND SCIENCE
GEMS, California University Lawrance Hall of Science tarafından hazırlanmış, erken çocukluk döneminden başlayarak 9. Sınıfa kadar Fen ve Matematik temelli çalışmalar ile öğrencilerin bilime karşı olumlu tutum edinmelerini ilke edinmiş, gözetimli keşif yöntemiyle çocuğun aktif öğrenen olduğu öncü ve önemli bir eğitim programıdır. Tematik düzenimiz içerisinde sıklıkla yer bulan GEMS temaları; fizik, kimya, biyoloji atıflı konu başlıkları ile öğrencilerin Fen Bilimlerine karşı olumlu tutum edinmelerini hedefler.
MATH THEIR WAY
MTW, The Center for Innovation in Education tarafından erken çocukluk döneminde çocukların bilinenden bilinmeyene ilkesi doğrultusunda matematiğin öncü kavramlarını keşfetmelerini hedefleyen bir eğitim programıdır. Materyal ve oyun destekli ilerleyen programda, öğrenciler sembolik değil, kalıcı ve anlamlı öğrenme gerçekleştirirken, matematiğin hayatın bir parçası olduğunu deneyimler ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirirler.
EUROPEAN SCHOOL EDUCATION PLATFORM
Kültür2000 Koleji Anaokulu’nda her ders yılında öğrenciler Avrupa Birliği ülkelerinden oluşan paydaşlarla ortak bir proje uygulaması gerçekleştirirler. Matematik, fen ya da sanat temelli projelerde öğrenciler, farklı ülkelerdeki eş yaş grubundan öğrencilerle iletişim kurar ve ortak ürün çıkartırlar.
FLIPPED LEARNING
Flipped Learning (Ters Yüz Edilmiş Öğrenme) modeli, öğrenme sürecinin pasif sınıf içi anlatım ve katılımdan çıkarılarak, çocukların aktif katılımına dayalı bir hale getirilmesini amaçlar. Bu yaklaşımda temel bilgi ve içerikler, ön bilgi seviyesinde etkileşimli materyaller şeklinde sunulur. Böylece eğitim süreçlerinde ön bilgilerin kapsamlı ve kalıcı öğrenime dönüşmesi için uygulanabilecek etkinliklere daha fazla vakit kalır. Öğrencilerin bağımsız öğrenme becerileri güçlenir, sınıf içi motivasyonları artar ve öğrenmeye yönelik tutumları olumlu yönde etkilenir.

UYGULAMALI BRANŞLAR
Kültür2000 Koleji Anaokulu olarak eğitim yaklaşımımız, öğrencilerimizin çok yönlü gelişimini desteklemek, var olan ya da keşfedilmeyi bekleyen yeteneklerini en üst seviyeye çıkarmak üzerine inşa edilmiştir. Bu doğrultuda spor, sanat ve inovasyon temelli branş derslerimiz; öğrencilerimizin hem bedensel hem de zihinsel becerilerini geliştirmeyi, aynı zamanda estetik bakış açılarını ve problem çözme yetilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir.
Erken çocukluk döneminde motor becerileri geliştirmek ve düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırmak amacıyla yürütülen beden eğitimi derslerinde, çocukların motor becerileri, denge, koordinasyon ve dayanıklılık gelişimi desteklenir. Oyun temelli etkinliklerle hareket sevgisi aşılanırken takım ruhu, iş birliği ve sağlıklı yaşam bilinci ön planda tutulur.
Müzik dersleri, ritim duygusunun gelişmesini, sesleri ayırt etme ve melodik ifade becerilerinin kazanılmasını sağlar. Orff yaklaşımı ve yaratıcı müzik çalışmalarıyla öğrencilerimiz, hem bireysel hem de grup halinde üretim yaparak müzik yoluyla kendilerini ifade etmeyi öğrenir.
Modern dans dersleri, öğrencilerin bedenlerini özgürce kullanmalarını, ritim ve hareket koordinasyonunu geliştirmelerini sağlar. Estetik algının yanı sıra yaratıcılık, özgüven ve sahne deneyimi kazandırarak sosyal becerilerin gelişimine katkı sunar.
Yaratıcı drama derslerinde, çocuklar oyun ve canlandırmalar yoluyla empati, iletişim, problem çözme ve grup çalışması becerilerini geliştirir. Kendini ifade etme özgürlüğü ve hayal gücü desteklenirken, sosyal-duygusal gelişim güçlendirilir.
Satranç dersleri, çocukların dikkat, odaklanma, planlama ve stratejik düşünme becerilerini geliştirir. Erken yaşta mantıklı ve hızlı karar verme alışkanlığı kazandırır. Eğlenceli öğrenme ortamında zihinsel esneklik ve sabır kültürü pekiştirilir.
Kültür2000 Koleji Anaokulunda uygulanan bu branş dersleri, öğrencilerimizin bireysel yeteneklerini keşfetmelerini, güçlü yönlerini geliştirmelerini ve çok yönlü bir bakış açısı kazanmalarını sağlayarak onları geleceğe donanımlı bireyler olarak hazırlar.

YABANCI DİL EĞİTİM PROGRAMI
Kültür2000 Koleji Anaokulunda İngilizce dil edinimi anaokulu temel programı ile eş güdümlü olarak yürütülür. Her çocuğun kendine özgü öğrenme özellikleri göz önüne alınarak çocukların yaş gruplarına uygun oyun ve etkinliklerle dersler planlamaktadır. Anaokullarımızdaki İngilizce eğitimi, İngilizce dinlemeyi ve konuşmayı oluşturacak temel becerilere kapsamlı bir zemin hazırlar ve gelecek yıllardaki yabancı dil öğretimine alt yapı oluşturur. Çocuklar İngilizceyi; şarkılar, resimli kartlar ve çeşitli objelerle oynanan oyunlar, aktiviteler ve hikayeler yoluyla yaşayarak ve eğlenerek, işitsel, görsel ve kinestetik aktivitelerle "kendi öğrenme şekilleriyle" desteklenerek edinirler. 6 Yaş Hazırlık Grubunda İngilizce ’ye ek olarak Almanca / İspanyolca ikinci yabancı dil olarak eğitim programımız içerisinde yer almaktadır.
Kültür2000 Koleji Anaokulunda İngilizce eğitimi, Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programına (CEFR/ The Common European Framework of Reference for Languages) uygun olarak yapılandırılmıştır. CEFR; Öğrencilerin dil becerilerini tanımlayarak kullanıma dönüştüğü seviyeyi net ve somut olarak ölçer.
Kültür2000 Koleji Anaokulu öğrencileri Bilingual derslerde; İngilizce ve Türkçe kavramları günlük yaşam akışı içinde eş zamanlı olarak bütünsel algılarlar. Dersler Türk ve uluslararası öğretmenlerle ilerler. İngilizce anlama ve konuşma temeli; bütüncül etkinliklerle desteklenir. Çocuklar; zenginleştirilmiş eğitim ortamlarında, nitelikli etkinliklerle iki dilde iki farklı düşünme becerisi geliştirir ve İngilizceyi içselleştiren çocuk öğrendiği ifadeleri günlük yaşamında kullanır.
6 yaş Hazırlık Grubu’nda öğrenciler, İngilizce’nin yanı sıra ikinci yabancı dil olarak Almanca ya da İspanyolca ile tanışırlar. Bu süreçte çocukların dilsel farkındalıkları artar ve çok dilli bireyler olarak gelişimlerini desteklemek amacıyla kavramsal çalışmalar uygulanır.
Kültür2000 Koleji Anaokulu’nda yabancı dil edinimi, çocukların doğal gelişim süreçleriyle uyumlu, bilimsel temellere dayanan ve çok dilli bir bakış açısıyla yapılandırılmıştır. Hedefimiz; çocukların dili sadece anlamaları değil, içselleştirmeleri ve yaşamlarının doğal bir parçası haline getirmeleridir.
Değerli Velilerimiz,
Öğrencilerimizin okul gezilerinde, resmi törenlerde, beden eğitimi derslerinde giyecekleri okul eşofmanlarımıza ilişkin görselleri aşağıda yer alan örnek fotoğraflardan inceleyebilirsiniz.
Alınacak olan okul eşofmanlarının farklı logolar içermemesi, renk, biçim ve logo kullanımı açısından Kültür Koleji Kıyafet standartlarına uygun olması (Kültür2000 Koleji okul armalı / logolu), herhangi bir başka logo, yazı, sembol, resim ve baskı içermemesi gerekmektedir.
Bilgilerinize sunarız.
