Kültür2000 Koleji Ortaokulu
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda matematik derslerinin; öğrencilerimizin etkin, üretken ve yaratıcı bireyler olarak yetişmeleri, ülkemizin ilerlemesi sürecinde söz sahibi olabilecek bilgi ve donanıma sahip olarak geleceğe hazırlanmaları açısından ayrı ve çok önemli bir yeri vardır. Matematik eğitim felsefemiz, “Her çocuk matematiği öğrenebilir.” ilkesine dayanmaktadır. Amacımız; Matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirebilecek, özgüven duyabilecek, matematikte dört işlemi kolayca kullanabilme becerisine sahip olacak ve bunu günlük hayata uyarlayabilecek, matematiksel düşüncelerini mantıklı bir şekilde açıklamak ve paylaşmak için matematiksel dili doğru kullanabilecek, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma becerilerini geliştirebilecek, sistemli, dikkatli, sabırlı ve sorumlu olma özelliklerini geliştirebilecek, geometri bilgisini yaşama uyarlayabilen, hayatı boyunca matematiksel düşünme yetisini ilke edinmiş ulusal veya uluslararası sınavlarda başarı sağlayacak düzeyde matematik bilgisine sahip, matematikle ilgili alanlarda ileri bir eğitim alabilmek için gerekli matematiksel bilgi ve becerileri kazanabilecek, hayatına matematiği katmış, gelecekteki eğitim hayatında karışılacağı problemlere farklı bakış açısı ile çözüm üretebilen, soyut kavramları yorumlayabilen, matematiği özümsemiş ve rahatça kullanan bireyler yetiştirmektir.
Fen Bilimleri dersinin temel hedefi tüm öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmektir. Dersin amacı bilimin toplumu ve teknolojiyi, toplum ve teknolojinin de bilimi nasıl etkilediğine ilişkin farkındalık geliştiren, toplumsal sorunların çözümü, doğada meydana gelen olaylara ilişkin merak, tutum ve ilgi geliştiren bireylerin yetişmesidir. Fen Bilimleri ile ilgili kariyer bilinci geliştiren, sosyobilimsel konuları kullanarak bilimsel düşünme alışkanlıklarını geliştiren bireyler yetişmesidir. Fen bilimleri derslerinde görsel, işitsel araçlar ve çeşitli eğitim teknolojileri kullanılmaktadır.
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda Türkçe öğretimi; okuma-anlama, dinleme-izleme, konuşma, yazma ve dilbilgisi öğrenme alanlarını içeren çalışmalarla örülüdür. Öğretmenler öğrencileri, bu beş temel beceri alanına uygun çeşitli yöntem ve tekniklerle geliştirmeyi amaçlar.
5-8. sınıfların tümünde Atatürkçülük ilkesi kapsamında diğer disiplinlerle eşgüdümlü olarak sınıf içi çalışmalar ve okul genelinde etkinlikler yapılmaktadır.
Ortaokul sonunda öğrenciler; Türkçeyi özenle kullanan, dil becerilerini en iyi şekilde kullanabilen, eleştirel düşünebilen, okuduklarını ve gördüklerini yorumlayabilen, kendini sözlü veya yazılı rahatça ifade edebilen, okumayı alışkanlık haline getiren, farklı türdeki eserleri okuyarak bunlarla ilgili karşılaştırmalar yapabilen, şiir zevki oluşan bireyler olarak yetişirler.
Sosyal bilgiler dersinde temel amacımız, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda kendi kültürüne bağlı, diğer kültürlere saygılı, farklılıkları zenginlik olarak gören, çağdaş, günlük gelişmeleri ve değişimleri izleyen, çözüm yolları arayan, sorgulayan, üretken, sosyal duyarlılığı ve çevre bilinci gelişmiş evrensel boyutta düşünebilen bireyler yetiştirmektir. Sosyal bilgiler dersleri öğrenciyi hayata hazırlayan bir derstir. Bu nedenle de dersimizin içeriğinde temel kavramlar, birey ve toplum ilişkisi, içinde yaşadığımız dünya ve kendimiz hakkında eleştirel düşünce üretme, tarihsel olaylar ve coğrafi bilgiler yer almaktadır.
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda öğrencilerimizin İngilizce kullanma becerilerini en üst düzeye çıkarmayı amaçlayan yoğun bir İngilizce programı uygulanır. Okulumuz İngilizce öğretiminde “Ortak Avrupa Dil Öğretim Çerçeve Planı” (Common European Framework For Language Learning) ‘nı esas almaktadır. Bu doğrultuda hedefimiz öğrencilerimizi ilkokulun sonunda B1 /B1+ düzeyine ulaştırmak ve Cambridge Üniversitesi ESOL sınavlarında başarı göstermelerini sağlamaktır.
Kültür2000 Koleji Ortaokulu İngilizce Hedefleri
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda öğrencilerimizin;
• Yabancı dile karşı olumlu tutum geliştirmek ve ilgilerini arttırmaktır.
• Dört dil becerisini (Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma) aynı anda geliştirmektir.
• Uluslararası ölçme ve değerlendirme platformlarında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
• Kendilerini akıcı ve doğru biçimde ifade edebilmelerini sağlamaktır.
• Kültürel gelişimlerini hızlandırarak, kültürel farkındalık yaratmaktır.
• Yaşam boyu sürecek yabancı dil öğrenme isteğini aşılamaktır.
• Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır.
Öğrencilerimizin ders dışında da İngilizce becerilerini geliştirebilmelerine imkân sağlamak ve mümkün olan her an, gerçek hayatta kullanılan dili kendilerine sunabilmek için İngilizce öğretmenlerinin eşliğinde yürütülen İngilizce kulüplerine katılmaları sağlanır.
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda, öğrencilerimize düşüncelerini ve görüşlerini ifade edebilme fırsatı vermek; onların, öğretmenden çok kendi aralarında iletişim halinde olmalarına olanak sağlamak, kendi anadilinden başka dillerin konuşulduğu ortamlarda yabancı dilde kendilerini ifade etme becerisi kazanmaları, dünya gündemini oluşturan küresel konularla ilgili araştırma yaparak ve tartışarak çözüm önerileri geliştirecekleri, dünyayı ve farklı bakış açılarını daha iyi tanımalarına olanak sağlayan çeşitli aktiviteler yürütülür.
5.Sınıf Hazırlık Programı
2. YABANCI DİL
Kültür2000 Koleji Ortaokulu öğrencileri, İngilizceye ek olarak ikinci bir yabancı dil öğrenirler. Avrupa Birliği Dil Politikasına paralel olarak Kültür2000 İlkokulu ve Ortaokulu, öğrencilerimize Avrupa Birliği’nin resmi dillerinden olan Almanca veya İspanyolca dillerini de öğrenme fırsatı verir.
Öğrencilerimiz, ilkokuldan Almanca veya İspanyolca öğrenmeye başlarlar ve ortaokulda Avrupa Konseyi Ortak Dil kriterlerine göre sınavlara hazırlanırlar. Bu bağlamda öğrencilerimiz Almanca ve İspanyolca dillerinden uluslararası dil yeterlilik sınavlarına katılırlar. Öğrencilerimiz dört beceri alanında; okuma, yazma, dinleme ve konuşmadan oluşan bir program doğrultusunda 2. yabancı dil eğitimi görürler. Öğrenciler, derslere aktif bir şekilde videolar, sunumlar, oyunlar, şarkılar, dramalar, projeler, araştırmalar ile katılım gösterirler.
MYP (Middle Years Programme) Kültür2000 Ortaokulu 2006 Haziran ayından beri Uluslararası Bakalorya Organizasyonu tarafından MYP (Middle Years Programme) uygulamaya yetkilendirilmiştir. MYP 10 - 16 yaş arasındaki öğrencilerin öğrenim gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanmış bir öğretim programıdır. MYP, Türkiye’de uygulanan ulusal müfredatın gereklerinin yerine getirilmesine olanak sağlar. Program, öğrencilerin disiplinler arası bağlantıları daha iyi anlamalarını ve dünya üzerindeki yerlerini ve rollerini eleştirel bir gözle incelemelerini sağlayan, amaçlarımıza uygun yenilikçi bir çerçeve sunar. Okulumuzda MYP 5,6 ve 7. sınıflarda üç yıllık program olarak uygulanmaktadır.
MYP Temel Kavramları
Bütüncül Öğrenim
Kültürlerarası Farkındalık
İletişim
MYP, ders konularıyla ilgili kavramların hayata dair anahtar kavramlarla birleşmesi sonucunda oluşan büyük fikir doğrultusunda, öğrencinin uzun süreli öğrenimini sağlayan yenilikçi özelliğiyle ön plana çıkar.
MYP Müfredat Modeli
MYP’de etkileşim alanları ile bütünleştirilmiş sekiz ders grubu bulunmaktadır. Öğrenmeye yaklaşım, öğretime yaklaşım, evrensel bağlamlar ve kavramlarla öğrencinin merkezde yer alan bireysel gelişimi ve sekiz ders alanındaki eğitim deneyimleri arasında bağlantı kurulmaktadır. Bu evrensel bağlamlar ve anahtar kavramlar tüm derslerde bulunmaktadır ve her bir ders konusu bu alanların genel ve özel yönlerini geliştirmektedir.
Programın son yılında olan öğrenciler tüm MYP süreci boyunca elde ettiği kazanımları yansıttığı “Toplum ve Hizmet Projesi “hazırlar.
MYP Öğrenci Kazanımları
• Yaşam boyu öğrenimi sürdürme alışkanlığı
• Sorun çözme ve uygulama becerileri
• Etkili bir iletişim yeteneği
• Değişime uyum sağlayabilme yeteneği
• İşbirliği kurma ve özgüven
• Küresel sorunlar konusunda bilinçlenme ve sorumluluk alma
• Başkalarına karşı saygı, benzerlikleri ve farklılıkları takdirle karşılama
MYP Karnesi
Öğrenciler Ocak ve Haziran aylarında ulusal karne ile beraber MYP karnesi de alırlar.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi, öğrencilerimizin eğitim ortamlarından en etkin şekilde faydalanabilmelerini, kendilerini rahatça ifade etmelerini ve tanımalarını, problem çözme ve karar verme becerilerinin gelişmesini, fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal sağlıklı bireyler olarak yetişmelerini hedefler. Sınavlara hazırlık sürecinde öğrencilerle, çalışma programı oluşturma, sınav kaygısı ve başarı arttırmaya yönelik çalışmalar yapar. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi, öğretmen, veli, öğrenci ile iş birliğine önem verir. Velilerimizin ortaokul sürecinde yaş dönemi özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları adına veli seminerleri ve atölye çalışmaları düzenler.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi öğrencinin;
Bu hedefler doğrultusunda; bireysel görüşmeler, aile danışmanlığı, öğrenciye yönelik grup çalışmaları, veliye yönelik grup çalışmaları, sınıf içi rehberlik uygulamaları, oryantasyon çalışmaları, bültenler, seminerler, alan seçimi ve meslek danışmanlığı, LGS danışmanlığı yapılır.
• Başarısının yükseltilmesini,
• Farkındalık kazanmasını,
• Özgüven geliştirmesini,
• Özdenetim sağlamasını,
• Özel sorunlarını çözmesine destek olması,
• İlgi ve yeteneklerini saptamasını ve geliştirmesini,
• Mesleki kararlarını netleştirmesini,
• İletişim becerileri kazanmasını,
• Sınav kaygısıyla baş etme becerileri geliştirmesini,
• Motivasyon ve dikkat çalışmaları yapması,
• Duygularını tanımalarına yardımcı olması hedefler
Beden Eğitimi ve Spor
Kültür2000 Koleji Ortaokulunda beden eğitimi dersleri 5, 6, 7 ve 8.sınıfa kadar olan yaş gruplarında; yeteneklerin sportif branşlar içerisinde beceriye dönüştürüldüğü ve yarışma ortamının ön plana çıkarıldığı dersler olarak planlanmaktadır. Hedefimiz sporu hayat felsefesi olarak benimsemiş ve yaşam boyu spor yapan bireyler yetiştirmektir. Öğrencilerimizi, yaşam boyu spor yapma alışkanlığı kazanmış bireyler olarak görmek dersimizin en temel hedefidir. Dersin amacı, öğrencilerimizin yaşamları boyunca kullandıkları temel hareketleri, aktif ve sağlıklı yaşam becerilerini kavramaları ve stratejileri ile birlikte bunlarla ilişkili yaşam becerilerini geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarıdır.
Görsel Sanatlar
Öğrencilerin özgün düşünme, üretme ve deneme kapasiteleri geliştirilerek onların Güzel Sanatlar dalında yetiştirilmeleri sağlanmaktadır. Bütün yaşamları boyunca temel bir kazanım olarak kendilerini ifade etme yollarını keşfetmeleri ve bunları kullanarak duygusal, bilişsel, kültürel ve toplumsal yönlerden donanımlı hâle gelmeleri; sağlıklı, dengeli kimlik oluşturmaları ve nitelikli alışkanlıklar edinmelerini amaçlamaktayız. Görsel sanatlar dersi programının 5-8.sınıflarında genel olarak;
1. Duygu ve düşüncelerin sanat yoluyla nasıl ifade edilebildiği,
2. Sanatın değerli olduğu,
3. Sanat eserlerinin süreç içerisindeki değişimi ve yapıldıkları yerlerin tanınması;
4. Türk kültüründen ve farklı kültürlerden esinlenilerek yeni fikirler oluşturulması,
5. Sorgulama yoluyla öğrenmenin gerçekleşmesi,
6. Sanata karşı duyarlı olunması ve geçmiş dönemlerde yapılmış sanat eserlerinin günümüz sanatına etkisi üzerine yoğunlaşılmaktadır. Bu bağlamda çizgisel çalışmaları, nokta çalışmaları, 3 boyutlu çalışmalar, sanat akımlarını inceleme, baskı teknikleri, kil ve atık materyal çalışmaları, sanat eseri inceleme ve çözümleme, tuval üzerine resim çalışmaları
yapılmaktadır. Sene içerisinde müze ve sergi gezileri düzenlenmektedir.
Müzik
Kurumumuzda öğrencilerimizin en az bir müzik enstrümanını çalabilmesi, müzikle ilgili donanımının yüksek bir seviyede olması, sağlıklı bir müzik kültürü edinerek müzik beğenilerinin artması hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz bu dönemde önceden aldıkları teorik bilgilerini pratiğe dökme ve bir enstrüman ile doğrudan çalışma fırsatı bulmaktadır.
Bu eğitim dört yıllık bütün ortaokul süresince belli metotlar kullanarak aşamalar halinde öğrencilerin bir enstrüman alanında uzmanlaşmasını sağlar. Derslerimizde çalıştığımız eserler, yerel müziklerimiz, klasik batı müziği ve dünya müziklerinden örnekleri içerir. Bu öğrencilerimiz okulumuzda düzenlenen gösteri, konser ve her türlü faaliyette ön planda olur özgüven kazanımları sağlanır.