Ana içeriğe atla

Kültür2000 Koleji ilkokul

Akademik Program

Kültür2000 Koleji İlkokulunda, öğrenciyi öğrenme sürecinin merkezine alan ve öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda farklı öğrenme stratejileri sunan bir program uygulanmaktadır. Hedefimiz; günlük hayatta matematiği kullanan, çözümlerini ve düşüncelerini paylaşan, problemleri yorumlayan ve çözme becerisi gelişmiş, ekip çalışması yapabilen ve özgüven sahibi bireyler yetiştirmektir.

Matematiksel okuryazarlık becerilerini geliştirmesi ve etkin şekilde kullanabilmesi matematiksel kavramları anlayabilmesi ve bu kavramları günlük hayatta kullanabilmesi, matematiksel düşüncelerini mantıklı bir şekilde açıklaması ve paylaşmak için matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilmesi, üst bilişsel bilgi ve becerilerini geliştirebilmesi, kendi öğrenme süreçlerini bilinçli biçimde yönetebilmesi hedeflenmektedir.

Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek ve matematiği sevdirmek amaçlanır. Matematik derslerinde başarı için benimsediğimiz uygulamalar etkin katılım, farklı örnekler çözerek günlük hayatla ilişkilendirme basamaklarından oluşur. Çalışmalarımız çoklu zekâ kuramına göre teknolojik destekli bir temele dayanır ve matematik atölyesinde çeşitli etkinliklerle öğrenilenlerin pekiştirilmesi sağlanır.

Fen Bilimleri dersinin temel hedefi, tüm öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmektir. Program; bilimin toplumu ve teknolojiyi, toplum ve teknolojinin de bilimi nasıl etkilediğini kavrayan, çevresindeki olaylara merak duyan ve sorunlara bilimsel bakış açısıyla yaklaşabilen öğrenciler yetiştirmeyi amaçlar.

Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerin:

  • Bilimsel süreç becerilerini geliştirmesi,
  • Sosyobilimsel konular üzerinden bilimsel düşünme alışkanlığı kazanması,
  • Fenle ilgili kariyer bilincinin oluşması,
  • Doğaya karşı merak, ilgi ve tutum geliştirmesi
    hedeflenir.

Dersler; görsel ve işitsel materyaller, deneyler, uygulamalar ve modern eğitim teknolojileriyle desteklenerek öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı sağlanır.

Türkçe dersinde; okuyan, sorgulayan ve çözüm üretebilen, özgüven sahibi, bilgili, görgülü, kültürlü ve sosyal, kendini, kimliğini, ne istediğini ve nasıl ulaşacağını bilen insanlar yetiştirmektir. Kültür2000 Koleji İlkokulunda Türkçe dersleri; öğrencilerimizin kazanımlar ve etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeleri, dilimizin olanak ve zenginliklerinin farkına varmaları, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaları doğrultusunda işlenmektedir. Derslerimizde verilen eğitimle öğrencilerimiz; dinlediklerini, izlediklerini ve okuduklarını anlayan; anlatan duygu ve düşüncelerini özgürce ifade eden; eleştirel ve yaratıcı düşünen bireyler olarak yetiştirilirler.

İlkokulun sonunda öğrenciler; öğrendiklerini yaşamlarına ve davranışlarına yansıtarak dil becerilerini en iyi şekilde kullanmaya çalışırlar, okumayı zevk ve alışkanlık haline getirerek edebi zevklerini oluşturmaya başlarlar, okudukları kitapların yazarlarıyla söyleşiler yaparak kitapları içselleştirirler. İzledikleri bir filme ya da tiyatro oyununa eleştirel gözle bakarak bunlarla ilgili düşüncelerini sınıf içinde paylaşıp sunum becerilerini artırırlar.

Hayat Bilgisi dersinde, çocukların Atatürk ilke ve düşüncelerini özümseyen iyi bir insan, iyi bir vatandaş olması, çevresine etkin ve olumlu bir biçimde uyum sağlaması için gerekli olan temel davranışları kazanması hedeflenir. Bu dersin temel işlevi, çocukları yaşama hazırlama ve yaşam bilincini oluşturmadır.

Kültür2000 Koleji İlkokulunda Hayat Bilgisi dersinde; müfredat çerçevesi doğrultusunda hazırlanan program ile öğrenciler, düşünen, iletişim kuran, bilgili, risk alan, öğrenen ve öğrendiklerini günlük yaşamlarında uygulayan bireyler yetiştirilir. Temaların öğrenciler tarafından somut verilerle incelenmesini sağlamak adına gezi, gözlem, kaynak kişi ve kurumlardan da destek alınarak öğrenilen bilgilerin yaşamla ilişkilendirilmesi sağlanır. Öğrenciler; bilgiye ulaşmada araştırma, düşünme, sosyal, iletişim, öz yönetim becerilerini bilinçli bir şekilde geliştirmeleri ve kullanmaları için yönlendirilirler. Bireysel ve grup çalışmalarında düzenlenen aktivitelerde öğrencilerin saygılı olma, yaratıcı olma, empati kurma, iş birliği yapma, ulusal ve evrensel değerlere sahip çıkma gibi olumlu tutumlar geliştirmeleri hedeflenir. Kendini ifade edebilen, özgüveni gelişmiş, sosyal duyarlılığı olan öğrenciler yetiştirilir.

Sosyal Bilgiler dersinin amacı; bireyin karşılaşabileceği sorunların çözümünde kullanabileceği bilgi, tutum ve becerilerini geliştirerek yaşadığı toplumla uyum içinde olmasını sağlamaktır.

Kültür2000 Koleji İlkokullarında 1, 2 ve 3. sınıflar, İngilizceyi günlük yaşamın doğal bir parçası hâline getiren Bilingual – Çift Dilli Eğitim Modeli ile öğrenir. Dersler, sınıf öğretmeni ve İngilizce öğretmeninin birlikte yürüttüğü “Çift Öğretmen” yaklaşımıyla işlenir.

Hayat bilgisi ve matematik gibi dersler, çeviri odaklı değil; yaratıcı, tamamlayıcı ve doğal öğrenme ortamlarıyla planlanır. Böylece öğrenciler, erken yaşta güçlü bir İngilizce kelime dağarcığı geliştirir ve dili iletişim aracı olarak kullanmayı öğrenir.

Neden Çift Dilli Eğitim?

Çift Dilli Eğitim programımız;

  • Her iki öğretmenin kazanımları birlikte planladığı,
  • Öğrenme sürecinin ortak tasarlandığı,
  • Düzenli öğretmen eğitimleriyle sürekli güncellenen
    dinamik bir modeldir.

Bu yaklaşım, öğrencilerimize:

  • Araştırarak öğrenme,
  • Farklı öğrenme yollarını keşfetme,
  • İki dilde kendini ifade edebilme
    gibi güçlü 21. yüzyıl becerileri kazandırır.

Uluslararası Standartlarda İngilizce

İngilizce öğretimimiz Ortak Avrupa Dil Çerçevesi (CEFR) esas alınarak yürütülür. Hedefimiz, öğrencilerimizin ilkokul sonunda A2 düzeyine ulaşması ve Cambridge ESOL sınavlarında başarı göstermesidir.

Kullanılan Eğitim Yaklaşımları

İngilizce derslerinde temel olarak İletişimsel Yöntem (Communicative Approach) uygulanır. Bunun yanında:

  • Projeye Dayalı Öğrenme (Task-Based Learning)
  • Öğrenci merkezli interaktif etkinlikler
  • Farklılaştırılmış eğitim modeli

ders süreçlerine entegre edilerek öğrencilerin aktif, üretken ve öğrenme sürecinde söz sahibi olmaları sağlanır.

Kodlama Eğitimi

Kodlama ve algoritma dersi, öğrencilerin teknolojik araçları etkili ve doğru kullanmalarına yardımcı olur. Ders içerisinde yapılan çeşitli temel bilgisayar bilimleri, kodlama çalışmaları ile öğrencilerin algoritmik düşüncelerini geliştirmek, gelişen yüzyıla ayak uydurmalarını sağlamak bu dersin en önemli hedeflerindendir.

Görsel Sanatlar

Kültür2000 Koleji İlkokulunda Görsel Sanatlar derslerinde amacımız; öğrencilerin algısal yetilerini geliştirerek, zihinsel birikimlerini görsel biçimler ile ifade edebilmelerine yardımcı olmak ve kendini özgürce ortaya koyabilmesini sağlamaktır. Bu bağlamda amaç sadece sanat yapan kişiler yetiştirmek değil sanatı seven ve kültürü algılayan bireyler yetiştirmektir. Her çocuğun yaratıcı yönü ve ilgi alanı ortaya çıkarılarak geliştirilir.Bireysel farklılıklar göz önünde tutulur. İki ve üç boyutlu çalışmalara yer verilir. Her öğrenciye yetenek ve yaş düzeyine uygun temel sanat bilgileri kazandırılır. Sergi ve yarışmalarla kendilerine olan güvenlerini arttırmaları ve sanatın evrensel boyutunu görmeleri sağlanır.

Müzik

Kurumumuzda yapılan müzik dersleri öğrencilerin müziksel yeteneğini ortaya çıkarmalarına ve geliştirmelerine yöneliktir. Yaş guruplarına ve sınıflara göre programlanan müzik derslerinde; müziksel okuma, işitme yazma, söyleme, enstrüman, şarkı eğitimi ve sağlıklı bir müzik kültürü edinmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerimiz müzik derslerinde edindikleri bu kazanımları okulumuzda yapılan tüm faaliyetlerde sergileme fırsatı bulurlar.

Öğrencilerimiz birlikte ve bireysel olarak yaptıkları bu performanslarla ciddi bir özgüven kazanırlar. Müzik derslerinde yapılan enstrüman eğitimleri uzman öğretmenlerimiz tarafından belli temel eğitimler çerçevesinde yapılmakta olup ulusal ve uluslararası müzik yarışmalarına katılım sağlanmaktadır.4.sınıftan itibaren öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda enstrüman eğitimini almaya başlamaktadır.

Oyun ve Fiziki Etkinlikler

Kültür2000 Koleji İlkokulu oyun ve fiziksel etkinlikler dersindeki hedefimiz sporu hayat felsefesi olarak benimsemiş ve yaşam boyu spor yapan bireyler yetiştirmektir. Dersin amacı, öğrencilerin oyun ve fiziksel etkinlikler yolu ile yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketleri, aktif ve sağlıklı yaşam becerilerini, kavramları ve stratejileri ile birlikte yaşam becerilerini geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarıdır.

 

Türkiye’de rehberlik faaliyetlerini ilk başlatan kurum, 1968 yılında Kültür Koleji olmuştur.                 O günden bu yana rehberlik hizmeti, eğitim–öğretimin ayrılmaz bir parçası olarak gelişerek sürmektedir.

Kültür Eğitim Kurumları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi; öğrencilerin kişisel, eğitsel, sosyal ve mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla her sınıf düzeyinde öğrencilere, öğretmenlere ve velilere psikolojik danışmanlık hizmeti sunar.

Tüm çalışmalar;

  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını,
  • Yaş dönemlerine özgü gelişim özelliklerini
    dikkate alarak planlanır. Amaç, öğrencilerin eğitim ortamından en verimli şekilde yararlanmasını sağlamak, karşılaştıkları güçlükleri sorun hâline gelmeden çözmelerine destek olmak ve onları zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel açıdan bütüncül bir yaklaşımla geliştirmektir.

Sunulan Hizmetler

Rehberlik birimi, yıl boyunca çok yönlü çalışmalar yürütür:

  • Bireysel görüşmeler
  • Öğrenciye yönelik grup çalışmaları
  • Eğitici seminerler
  • Test ve envanter uygulamaları
  • Sınıf içi rehberlik etkinlikleri

Okul–aile–öğrenci iş birliği temel prensiptir. Bu doğrultuda rehberlik birimi; öğrencileri daha yakından tanımak, gelişim süreçlerini takip etmek ve ihtiyaç duyulan durumlarda ailelerle birlikte çözüm üretmek amacıyla düzenli veli görüşmeleri yapar. Ayrıca öğrenci ihtiyaçlarına göre bültenler, seminerler ve konferanslar düzenlenir.

İlkokul Çalışmaları

İlkokul düzeyinde rehberlik çalışmaları; öğrencilerin kendilerini tanımalarına, duygularını ifade edebilmelerine, yaşadıkları zorluklarla başa çıkmalarına ve sosyal becerilerini geliştirmelerine destek olacak şekilde planlanır. Hedef, her çocuğun kendine özgü potansiyelini keşfetmesi ve sağlıklı bir kişilik gelişimi göstermesidir.

Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Kültür2000 Koleji İlkokulu öğrencilerin doğaya karşı duyarlı olması ve çevre bilinci kazandırmak amacı ile hem sınıf içi etkinlikler hem de toplumsal projeler ile çevre eğitimini destekleyen çalışmalar yapar.

Müdür Mesajı

Değerli Velilerimiz,

Kültür2000 Koleji İlkokulu ulusal ve uluslararası ölçütlerde evrensel ve çağdaş değerler doğrultusunda eğitim öğretim yapan bir kurumdur. Kültürlü eğitimcilerin görevi öğrencilerini

düşünsel, duygusal, bedensel açıdan bir bütün olarak en üst düzeyde geliştirmek; onları çağdaş değerlerle donatmaktır. Öğrencilerimizin bilim ve aklın ışığında Atatürk ilkelerini özümseme ve bu ilkeleri yaşatma bilinci kazanmaları eğitim felsefemizin temelini oluşturmaktadır.

Öğrenci merkezli eğitim anlayışı, yaparak ve yaşayarak öğrenme tüm derslerimizi kapsamaktadır. Okulumuz her öğrencinin akademik potansiyelinin en üst sınıra ulaşması, sanat, spor, dünya dilleri, sosyal ve bilimsel alanlarda gelişimleri için zengin olanaklar sunar. İlkokul döneminde öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerinin keşfedilmesi ve uygun alanlara yönlendirilmesi özenle üzerinde durduğumuz bir konudur. Öğrencilerimiz bilişsel süreçlerinin yanı sıra okulumuzun sunduğu birçok sosyal, sanatsal ve sportif faaliyette bulunarak gelişimlerine çok yönlü bir boyut kazandırırlar. Yabancı dil eğitiminde ilklere imza atmış kurumumuz her yıl içeriği zenginleşen bir eğitim modeliyle öğrencilerin İngilizceyi edinmesini ve çift dilli derslerle yabancı dilin yaşamın her alanında kullanılmasını sağlar. İngilizce ile birlikte 2. bir yabancı dil olarak İspanyolca ve Almaca dersleri öğrencilerimizin seçimlerine sunulmaktadır. Kültür2000 Koleji İlkokulu öğrencilerinin farklı kültürleri, farklılıklara saygı duyarak öğrenmelerini, dünya vatandaşı olma yolunda ilerlemelerini ve kendilerini farklı dillerde ifade edebilmelerini hedefler. Her bir öğrencimiz ortaokul dönemi için gerekli olan akademik ve sosyal anlamda ön bilgileri edinerek bir üst sınıfa hazır olur.

Bahadır KOÇ

 Değerli Velilerimiz,

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 5 Aralık 2024 tarihinde yayımlanan “Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik” doğrultusunda tüm okullarda öğrencilerin okul yönetimi tarafından belirlenen kıyafeti giyme zorunluluğu getirilmiştir. Bu doğrultuda, 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren okulumuzda kullanılacak okul kıyafetleri görsellerdeki gibi belirlenmiştir.

Tüm velilerimizin, konu hakkında gerekli tedbirleri almaları, öğrencilerimizi okul kıyafetinin kontrolünü yaparak okulumuza yönlendirmeleri gerekmektedir. Anılan mevzuat gereği Öğrencilerimizin okulumuzun arması ve rozeti dışında nişan, arma, sembol, rozet ve benzeri takılar takmaması sağlanmalıdır.

Sayın Velilerimiz, anlayışınız ve okulumuza desteğiniz için teşekkür ederiz.

KAYIT KABUL KOŞULLARI

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Kayıt Kabul Koşulları

 1. sınıflara Nisan-Aralık 2018 doğumlu ve Ocak-Mart 2019 doğumlu çocuklar “Ön Kayıt ve Rehberlik Değerlendirme Görüşmeleri” ile, 

 2.-3. ve 4. sınıflara kontenjan açığı kadar “Ön Kayıt ve Rehberlik Değerlendirme Görüşmeleri” ile öğrenci kabul edilecektir.

About

We are professional and reliable provider since we offer customers the most powerful and beautiful themes. Besides, we always catch the latest technology and adapt to follow world’s new trends to deliver the best themes to the market.

Featured Posts